Prof. Baeck, ere-Gedelegeerd Bestuurder Universitaire Stichting, overleden

Prof. em. Louis Baeck, ere-Gedelegeerd Bestuurder van de Universitaire Stichting, is op 29 november 2014 te Heverlee overleden op 86-jarige leeftijd.

Louis Baeck was hoogleraar wereld- en ontwikkelingseconomie aan de KU Leuven, en auteur van een groot aantal boeken en wetenschappelijke artikelen in zijn vakgebied.

Van 1982 tot 2001 was hij Gedelegeerd Bestuurder van de Universitaire Stichting. Hij heeft tijdens zijn mandaat de renovatie van de infrastructuur (vergaderruimten en hotelkamers) aangepakt, een renovatie met respect voor de oorspronkelijke stijl en de traditie van het huis. Hij hield erg van de Universitaire Stichting en hij was er fier op deze te hebben kunnen structureren en moderniseren met het oog op de uitdagingen van de 21e eeuw. Als overtuigd wereldburger heeft hij de nationale en internationale ontmoetingen sterk gestimuleerd.